Nuffnang Advertisement

Saturday, June 18, 2011

Komited Untuk Sihat

Seperti saya yang telah bertahun-tahun mengabaikan kesihatan sepanjang hidup saya, tapi masih belum terlambat untuk berubah.

Anda juga masih mampu berubah walau selewat mana anda bermula. Langkah yang anda ambil untuk berubah memerlukan komitmen yang tinggi untuk meninggalkan segala tabiat yang memudaratkan kesihatan.

Masih belum terlewat untuk bersenam dengan lebih kerap, mengubah gaya hidup dan mengambil makanan yang berkhasiat. Tetapi jika anda mampu bermula dengan lebih awal adalah lebih bagus. Jangan tunggu sehingga sakit baru hendak berubah.

Jika anda komited anda sebenarnya memanjangkan lagi hayat hidup anda. Apabila anda mula berubah kepada gaya hidup yang sihat, sel-sel dalam badan anda mampu untuk memulihkannya kembali dengan lebih efisyen. Sel-sel yang sihat akan mula mengambil alih dari sel yang sudah uzur. Proses pemulihan akan menjadi lebih mudah jika anda dapat mengelakkan anasir anasir jahat seperti radikal bebas dengan lebih kerap.

Jadi berjanjilah dengan diri anda untuk berubah kepada gaya hidup yang lebih sihat.

2 comments:

  1. saya jaga kesihatan ikut mood. kalau mood tak baik mula la makan mcm tak hengat.

    ReplyDelete
  2. Kalau macam tu kena la berhati-hati dengan perasaan (mood). Takut kalau terlebih mood untuk makan selalu. Seeloknya adakan 'food diary', jadi setiap hari kita boleh menilai apa yang kita dah makan dan buat perubahan keesokkanya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...