Nuffnang Advertisement

Sunday, July 10, 2011

Half Year Revisit

Hari ini sudah 10hb Julai 2011. Sudah setengah tahun dilalui. Saya rasa ini adalah masa yang sesuai untuk 'revisit' atau merenung kembali apa yang telah dirancang atau azam di awal tahun 2011. Cuba untuk menilai sejauh mana kita telah mencapai apa yang kita inginkan.

Seperti 'posting' saya sebelum ini, apa kata kita bermeditasi sebentar sebelum mengorak langkah seterusnya dalam mencapai segala impian.

Saya akui saya juga jauh tersasar dari matlamat asal saya. Banyak masa telah dihabiskan tanpa fokus untuk mencapai matlamat. Sudah sampai masanya untuk saya memperbetulkan arah pandu (GPS) saya ke arah yang betul.

Antara matlamat awal saya adalah untuk mempelajari seni 'social media' dan 'social networking'. Sebelum ini saya pernah membuat beberapa blog, tetapi seperti biasa ianya mati ditengah jalan. Minat terhadap sesuatu perkara itu mula hilang. Akhirnya blog itu terbiar begitu sahaja. Alhamdullilah blog saya kali ini berjaya bertahan hampir 6 bulan dengan hampir 40 'posting'. Jumlah pelawat setakat ini adalah dalam 200 unik 'hits'. Saya cuba meletakkan matlamat sehingga akhir tahun ini, sebanyak 100 'posting'. Tidak mustahilkan.

Jadi dalam 6 bulan akan datang ini saya akan cuba menulis lebih banyak topik-topik yang membantu dalam menjadi insan yang lebih baik dari segi kesihatan, gaya hidup dan kerohanian.

Semoga separuh masa ke dua anda lebih hebat dari separuh pertama kerana di sinilah pemenangnya ditentukan.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...