Nuffnang Advertisement

Sunday, July 17, 2011

Teknologi Nike+ Membantu Anda Berlari


Nike+ (nikeplus) adalah teknologi gabungan antara Nike dan Apple (pengeluar Ipod, Iphone, Ipad dan sebagainya). Pada mula dilancarkan pada tahun 2006 pengguna perlu mempunyai sepasang kasut Nike yang dilengkapi sensor dan Ipod atau Iphone.

Gabungan peralatan ini akan merekodkan segala aktivit larian anda seperti jarak, masa yang diambil, kelajuan dan kalori yang dibakar. Selepas aktiviti larian, anda boleh menghubungkan peralatan Apple anda dengan komputer dan segala data anda akan direkodkan dalam sebuah laman web. Di sini segala rekod anda akan dianalisis dan boleh dikongsi bersama rakan-rakan lain. Laman web ini bertindak seperti portal di mana pengguna lain akan berkongsi pengalaman dan idea baru dalam hobi berlari.

Bermula dari 7 September 2010, Nike telah melancarkan Nike+ GPS Apps di mana pengguna tidak lagi perlu membeli kasut Nike yang khusus, tapi memadai dengan hanya menggunakan Iphone 3G atau Iphone 4.

Jadi sekarang Iphone bukan sahaja membolehkan anda mendengar lagu sambil berlari, tetapi mampu juga menjadi alat untuk membantu anda merekodkan segala data yang berkaitan dengan larian anda.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...